Jaka dieta na zdrowe włosy?

0
104

Każda z nas chce posiadać piękne, mocne i lśniące włosy. W tym celu używamy drogich szamponów i bardzo wymyślnych kosmetyków wzmacniających i teoretycznie poprawiających stan włosów. Problem tylko w tym, że pomimo tak dużych starań, włosy, tak czy inaczej, nie wyglądają zbyt dobrze. Głównym powodem takiego stanu rzeczy jest nieodpowiednia dieta. Jaka dieta na zdrowe włosy będzie zatem odpowiednia?

Co negatywnie wpływa na włosy?

Zanim przejdzie się do tego, co konkretnie powinno się znaleźć w diecie i jak ją skonstruować tak, aby była odpowiednia dla naszych włosów, najpierw trzeba zastanowić się nad tym, co dokładnie w obecnej diecie powoduje, że ich stan i jakość staje się systematycznie coraz gorsza. Wprowadzanie czynników pozytywnie działających na włosy nie ma najmniejszego sensu, jeśli nie wyeliminuje się tych działających negatywnie.
Co zatem negatywnie wpływa na włosy? Przede wszystkim picie dużej ilości mocnej kawy oraz herbaty. Dodatkowo nie zaleca się częstego spożywania alkoholu, czy też potraw, które zawierają duże ilości nasyconych kwasów tłuszczowych. Mowa tu dokładnie o takich produktach jak hamburgery, frytki, czy też hot-dogi. Nie zaleca się także spożywania dużej ilości cukru, białego pieczywa, czy też nawet bananów i winogron, ponieważ również w nich obecna jest duża ilość cukrów prostych. Co ciekawe, również świat warzyw posiada liczne produkty, które mogą być problemem dla włosów. Mowa tu np. o szczawiu, czy też rabarbarze lub szpinaku, które znacznie utrudniają przyswajanie wapnia, cynku i magnezu, które są kluczowe do utrzymywania włosów w dobrej kondycji.

Co pozytywnie wpływa na włosy?

Jak więc widać, lista rzeczy, które powinny zostać z diety wyeliminowane lub też przynajmniej poważnie ograniczone, jest całkiem pokaźna. Jakie zatem pozycję stoją z drugiej strony jadłospisu, czyli które powinny zostać wprowadzone do diety, a których ilość być może znacznie zwiększona?
Tymi produktami, które polecane są na poprawienie stanu włosów, są ryby morskie. Szczególnie poleca się w tym wypadku łososia, który zawiera bardzo dużo kwasów tłuszczowych OMEGA-3, witaminę A i D, a także witaminy z grupy B.
Niezwykle ważne dla poprawy kondycji włosów ma żelazo. To właśnie dlatego powinno się zmniejszyć picie kawy i herbaty, ponieważ ograniczają one przyswajanie żelaza przez organizm. A jakie produkty posiadają go duże ilości? Przede wszystkim watro tu wymienić żółtka z jaja, czerwone mięso, brokuły, morele, kakao, a także kaszę gryczaną i jaglaną. Spożywanie tych produktów z pewnością podniesie poziom żelaza w organizmie, co przyczyni się do zauważalnej poprawny stanu włosów.
Innego rodzaju bardzo wskazaną sprawą jest utrzymywanie w organizmie odpowiedniej ilości witaminy E. Powoduje ona, że rozszerzone zostają naczynia krwionośne, co sprawia, że włosy zostają lepiej odżywione. Dodatkowo witamina ta posiada silne działania chroniące włosy przed uszkodzeniem. Gdzie można ją znaleźć? Duże jej ilości zawarte są w maśle, roślinach strączkowych, jajkach, a przede wszystkim w orzechach laskowych.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here